Olin 2-vuotias kun sain oman hevosen. Hevonen oli 3-vuotias tamma/tyttö.

Olin ensimmäistä kertaa 3-vuotiaana hevosen selässä, isä alkoi taluttamaan minua hevosen selässä kun olin 8-vuotias, itsenäinen ratsastus alkoi 10-vuotiaana.

Esteitä alkoin menemään 13-vuotiaana. Kävin myös maastoilemassa, koska meillä oli niin hienot maastoreitit.

Lähellä meitä oli talli jossa oli minun ikäisiä ratsastajia, joiden kanssa aloimme käymään yhdessä ratsastamassa vapaa-ajalla.

Kävimme uittamassa hevosia lähellä olevalla järvellä ja kesäisin kun oli lämmintä kävimme eväsretkellä yhdessä.

Hevosemme olivat Suomenhevosia ja noin 11-14-vuotiaita ratsasuja.

Noin pari vuotta sitten vuona 2015 hevoseni teki ori/poika varsan, tiesin heti että varsa pitää Ruunata, niin sitä oisi helpompi käsitellä.

Tällä hetkellä varsa on 2,5-vuotias ja isä aikoo tehdä siitä ravihevosen, siinä samalla se oppii valjaille ja sitä on silloin helpompi opettaa ratsastusta.

Isäni on ollut ravikuski jo parikymmentä vuotiaasta saakka, heillä on ollut kotona myös hevosia ja siitä on se hevosharrastelu ja kiinostus lähtenyt. Minun hevosella Ullalla hän on voittanut monia luimeja, pokaleita, mitaleita ja sopivan verran rahaa.

Emän nimi on Ullan-Lento, kutsumanimi on Ulla, 21-vuotias, tamma/tyttö, entinen ravihevonen joka sairastu kaviokuumeeseen ja on nyt ratsuna pelkästään.

Varsan nimi on Lento-Lupaus, kutsumanimi on Lento, 3 vuotias, ruuna/poika, tuleva ravuri ja ratsu.

2017 meille kotiin saapui uusi tamma/tyttö Suomenhevonen, hevosen nimi on Neito. Hän on 4 vuotta vanha ja hänestä tulee tulevaisuudessa ravihevonen.